úkolovník 6. 4. - 8. 4.
Milí rodiče,
jak už jste asi zjistili, přesně za týden máme Velikonoce. Pro nás to znamená, že se budeme učit jen do středy: ve čtvrtek máme prázdniny a v pátek a následující pondělí jsou státní svátky :), tak by snad mohli mít konečně volno i ti, kteří mají tu smůlu/to štěstí a chodí normálně do práce. Výuka v tomto týdnu, bede trošku nestandartní. V úterý a ve středu proběhne výuka přes skype, po Velikonocích ji dáme ve středu, to ještě připomenu. Dnes posílám úkoly na celý týden, rozvrhněte si podle potřeby.
Začínáme MATEMATIKOU: až do úterka po Velikonocích počítejte cokoliv z PS do str. 44 a v min. po str. 7, kdo chce trénovat on-line, může :). v příloze je PL M Velikonoční ostrov a Pomlázka grafy. Grafy jsme už v 1.třídě dělali, ale teď si je děti mohou vyzkoušet samy. Velikonoční ostrov, prosím, přečtěte dětem ve středu, společně si o tom popovídejte, na kalkulačce spočítejte,... je to spíše zábava a motivace, pokud by to bylo možné zvládnout před středečním skype, bylo by to ideální. (kdo má hned ráno v 9.00, může si přečíst v úterý :))
V PRVOUCE si stále trénujeme rostliny podle herbáře z minulého týdne. Kdo má možnost, doporučuji vytisknout, třeba i rozstříhat a využít při vycházkách. (lze hrát pexeso, sřihnout na 2-3 dílky a skládat puzzle, přiřazovat názvy...).Trénujte kdykoliv, pořád dokola, ať si alespoň nějaká jména zapamatují. A na tomto místě vyhlašuji PŘÍRODOVĚDNOU SOUTĚŽ. Během týdne i dnů volna při vašich společných vycházkách a výletech pátrejte kolem sebe a hledejte kytky, které se do herbáře nevešly. Děti je mohou ( s pomocí dospělých) fotit nebo kreslit (pokud nejde o chráněnou rostlinku, můžete utrhnout a kreslit doma), kdo najde i název, získá body navíc. Prémii získá ten, kdo najde kytku, kterou bych neznala - hraji fér :)) Toto zatím dětem nemusíte říkat (jen opakujte ty rostliny), napíši dětem na středu "motivační" dopis.
ČTENÍ: Určitě byste našli spoustu článků o této tradici, někdou má knihu s Brumíkem Velikonoce, někdo jinou... V družině dětem letos četla paní Břenková moc pěknou knihu tradic v příloze je ČJ Velikonoce jsem Vám dala pracovní list, ve kterém je vše stručně shrnuto. Kdo má chuť, popovídá si s dětmi více. Prožívejte si přípravu na tyto svátky podle sebe, jak to cítíte. Letos je situace taková, jaká je. Můžete si jednotlivé dny připomínat, jak je v PL uvedeno, nebo si udělejte vše najednou, jak kdo chce. Nejde jen o svátku křesťanské, je to také oslava jara, radosti, života.
Čtením se nadále rozumí také čtení vlastní knihy, případně po přečtení alespoň lraťoučký zápis s názvem, autorem, početm stran a hlavními hrdiny do kKulturního sešitu.
Zásadním učivem tohoto týdne bude ČESKÝ JAZYK: tady doporučiji držet se dní: v pondělí si zopakujte názvy slovních druhů, použijte skládačku, srovnejte podle čísel, dávejte si hádanky a novinka: první hráč schová jeden slovní druh - druhý určí, o který jde. Hráči se střídají.(hrajte bez čísel, nejdříve nechejte sloupeček slovních druhů seřazen ve správném pořadí a jen s jedním "odjeďte", pokud to půjde, můžete vyzkoušet pořadí slovních druhů promíchat). Dnes si řekneme, co jsou podstatná jména. Už jsme je vlastně zkoušeli na skype - děti vymýšleli zvíře na c, věc na j...můžete tím klidně začít a pak jen shrnout v učebnici na str. 91 podle rámečku. Rámeček si jako vždy opíší do sešitu ČJ2 s nadpisem PODSTATNÁ JMÉNA - na nový řádek pokračují rámečkem. Děti se navíc dozví, že si na podstatná jména můžeme ukázat slovy TEN, TA, TO (v množném čísle by to bylo TI (strejdové), TY (tetičky), TA (koťata)). Po zapsání si to vyzkoušejte - ukazujte na věci kolem sebe - TEN stůl, TY hodiny...
V úterý bude skype, protrénuji podstatná jména, budeme potřebovat i PS. Stránku si pak dokončí po videohovoru.
Ve středu opět skype, tentokrát budeme potřebovat učebnici a neprůhlednou záložku - můžete použít z kocourka Modroočka. Z této hodiny bude vyplývat úkol, který můžete dokončovat postupně podle chuti, počasí, času... děti budou mít za úkol vymyslet vyprávění o vymyšleném ostrově, ostrov budou popisovat, mohou si vymyslet obyvatele, prostředí (nejen tropické klima), budou si ostrov kreslit nebo tvořit z papíru či přírodních materiálů, dají mu nějaké vymyšlené jméno..... Také proto máte v matematice Velikonoční ostrovy.
Harmonogram skype pro úterý i středu: od 9.00 Filip, Dan, Adam, od 10.00 Jáchym, Šimon, Tomáš, odpoledne 15.00 Nela, Bohdanka, Lucka, Jolanka, 16.00 Radek, David, Jonáš - kdo by měl problém, ozve se, prosím, co nejdříve.
Děkuji, že jste dočetli až do konce, mějte se krásně a buďte zdraví!
Jana Heršálková